Contest Review Lynk.my 2015

CONTENTS

Pendahuluan
Contest Review Lynk.my 2015
1.0 Apa Itu Lynk.m
2.0 Fungsi Lynk.my
3.0 Kelebihan Sistem Lynk.my
  • 3.1 Percuma
  • 3.2 Cepat dan Mudah Digunakan
  • 3.3 Sistem Link.my Selamat Digunakan
  • 3.4 Jana Pendapatan Dengan Lynk.m
  • 3.5 Advertiser Bersama Lynk.my
  • 3.6 Publisher Bersama Lynk.my
  • 3.7 Dapat Kesan Traffic Monitor
4.0 Tutorial Cara Daftar Di Lynk.my
5.0 Contest
6.0 Kategori Contest
7.0 Hadiah Lumayan
8.0 Syarat-Syarat Penyertaan
9.0 Tunggu Apa Lagi?
Penutup


Pendahuluan

Jom sertai Contest Review Lynk.my 2015 sebagai menyokong aplikasi buatan tempatan (Malaysia) berkaitan URL Shortener. Satu sistem aplikasi untuk memendekkan link entri/blog dan juga menyembunyikan link asal anda. Kini lynk.my sedang giat mempromosikan sistem ini untuk pengguna Malaysia dan juga antarabangsa.

Setakat artikel ini ditulis lebih daripada 50 penyertaan sudah dihantar ke pihak penganjur. Rasa rugi pulak tidak sertai awal-awal. Terlepas peluang untuk dapatkan free gift atau hadiah istimewa dan eksklusif khas buat 50 penyertaan terawal. Apa pun kita masih lagi berpeluang untuk peserta menang hadiah wang tunai berjumlah RM4,000 keseluruhannya.



Contest Review Lynk.my 2015
Contest Review Lynk.my 2015

Contest Review Lynk.my 2015

Nampaknya Contest Review Lynk.my 2015 mendapat sambutan daripada peserta blogger warganegara Malaysia. Hanya memerlukan blog yang terbaik setiap peserta untuk melayakkan mereka menyertainya. Peluang keemasan ini menarik minat otai-otai SEO menyertai pertandingan review paling kreatif sambil menerapkan ciri-ciri SEO yang mantap untuk layak sebagai pemenang.

Marilah kita bongkarkan satu persatu berkaitan sistem ini sebagai tempat untuk memendekkan link blog kita. Adakah perlu kita memendekkan link entri/blog kita? Jika ya.... kenapa? Satu persoalan yang perlu kita huraikannya agar orang lain atau pengguna Malaysia menggunakan URL Shortener Lynk.my sebagai alternatif selain daripada Google URL Shortener, Bitly, Adfly, TinyURL, Bit.do Ow.ly dan sebagainya.

1.0 Apa itu Lynk.my

Lynk.my adalah satu website yang menyediakan servis yang memendekkan Link URL (URL Shortener). Ia adalah sistem yang dicipta dari Malaysia (Malaysia No 1 URL Shortener). URL yang dipendekkan mempunyai tarikan yang lebih estetik. Jom kita gunakan sistem ini untuk memedekkan link blog/entri anda. Semudah A, B, C......!



Contest Review Lynk.my 2015
Contoh Link URL Shortener Daripada Lynk.my

2.0 Fungsi Lynk.my

Lynk.my adalah website yang berfungsi memudahkan dan mengingati URL website/blog anda. Jika menggunakan URL yang asal, sememangnya amat panjang dan sukar untuk dihafal. Ia bukan saja mudah diingati tetapi juga dapat menyembunyikan tajuk link tersebut.

Apa yang paling menarik bagi saya, sudah tentu tentang bagaimana untuk menjana pendapatan melalui sistem ini dengan mempelawa pengguna internet lain untuk sama-sama menggunakannya. Setiap kali orang lain klik URL Shortener anda. anda dapat menjana income melaluinya.

3.0 Kelebihan Sistem Lynk.my

Banyak kelebihan yang disediakan oleh Lynk.my untuk menggalakan diguna pakai oleh rakyat Malaysia. Satu platform yang baik untuk blogger, peniaga online, IM, pengguna Facebook dan sebagainya. Jom kita lihat apakah kelebihan yang disediakan oleh Malaysia URL Shortener.

  • 3.1 Percuma

Apa yang paling menarik perhatian adalah tanpa kos (percuma), tanpa yuran pendaftaran dan setiap pengguna disarankan agar sentiasa mengemaskini maklumat akaun pembayaran bagi mengelakkan terjadinya hal-hal yang tidak diingini. Walaupun percuma, kita boleh jana duit dengan syarat, kita cuma perlu rajin untuk berkongsi info ini sambil mempelawa orang lain untuk turut serta.

  • 3.2 Cepat dan Mudah Digunakan

Cara penggunakan link shortene amat cepat dan mudah, semudah A, B, C. Sesiapa pun boleh guna, khas untuk rakyat Malaysia yang bergiat aktif dengan teknologi maklumat di blog/website dan media sosial lain.

  • 3.3 Sistem Lynk.my Selamat Digunakan

Ia selamat digunakan kerana menggunakan "Smart Filtering". Di mana Lynk Pet, Mr BotBot digunakan untuk mengawal selia dan kontrol agar tiada trafik yang meragukan dan mengarut seperti web spider yang menyamar sebagai pengguna. Hakikatnya web spider itu hanyalah web palsu sahaja.

  • 3.4 Jana Pendapatan Dengan Lynk.my

Apa saja pendapatan yang kita mahukan disertakan dengan kerajinan, bukannya kemalasan. Jika malas sudah pasti tidak mendapat ganjaran yang dikehendaki. Ada dua kategori disediakan oleh Lynk.my, yakni Advertiser dan Publisher.

Bolehlah kita usahakan dengan Publisher untuk jana pendapatan. Bukan itu saja, mereka juga telah mengadakan contest untuk memperkenalkan sistem yang mereka ciptakan untuk kemudahan rakyat Malaysia.

Setiap klik akan menhasilkan duit. Bial dah terkumpul jumlah 1000 UV, kita akan dibayar RM10. Segala pembayaran akan dimasukkan terus ke akaun bank yang anda daftaran sebelum ini. Tidak perlu gunakan Paypal dan cek. Ia menggunakan bank tempatan sahaja untuk dikreditkan ke akaun anda.

  • 3.5 Advertiser Bersama Lynk.my


Contest Review Lynk.my 2015
Advertiser


Advertiser Di Lynk.my


Hanya bayar RM10 sahaja untuk beriklan di Lynk.my. Jika kita beriklan di mana-mana syarikat pengiklanan, pasti memerlukan modal yang besar untuk membayarnya tetapi dengan sistem ini, pendaftaran adalah percuma. Menarikkan...?


  • 3.6 Publisher Bersama Lynk.my


Contest Review Lynk.my 2015
Publisher



Publisher Di Lynk.my


Di Publisher.... anda boleh menjana income melaluinya. Syarikat Lynk.my akan membayar RM10 kepada anda jika dapat menghasilkan 1000 Unique Visitor (UV). Bukan saja pendaftaran percuma, dapat jana duit pula. Peluang ini jangan dilepaskan begitu saja ye....! Orang lain dah dapat jana duit, anda pula bila lagi? Caranya adalah seperti berikut.....

  • Pendekkan URL blog anda dengan menggunakan Lynk.my

Contoh link entri yang hendak di LYNK IT (Sebelum Dipendekkan)
http://www.topseofriendly.blogspot.my/2015/11/contest-review-lynkmy-2015.html 


Contoh link yang telah di LYNK IT (Selepas Dipendekkan)
http://lynk.my/ohm

  • Kongsikan URL blog anda yang telah dipendekkan ke mana-mana laman sosial seperti WeChat, Whatsapp, Instagram, Facebook, Google +, Twitter dan sebagainya.
  • Tunggu saja income masuk melalui akaun bank yang anda daftarkan.

  • 3.7 Dapat Kesan Trafik Monitor

Saya tertarik dengan sistem yang mereka gunakan iaitu dapat mengesan Traffik Monitor yang masuk daripada pelawat. Kita boleh lihat secara terperinci statistiknya, peratusan visitor states, graf dan juga jumlah klik bagi setiap link anda. Kita boleh juga memasukkan Google Analytic untuk melihat statistik URL.

4.0 Tutorial Cara Daftar Di Lynk.my

Bagaimana cara nak daftar di Lynk.my? Caranya sangat mudah dan sesiapa pun boleh lakukannya. Tidak percaya! Bolehlah lihat tutorial di bawah ini.....



Contest Review Lynk.my 2015
Carian Google Tentang Lynk.my


  • Klik Join Now


  • Isikan Maklumat yang diperlukan seperti Usernama, Password, Confirm Password, Emel dan pilih Account Type seperti Publisher atau Advertiser.



  • Lepas isi maklumat, tekan "I Want To Join Lynk".
  • Pendaftaran Akan Disahkan Oleh Lynk.my.

Mahu daftar lebih mudah dan cepat boleh terus tekan di logo di bawah.....





5.0 Contest Anjuran Lynk.my

Contest anjuran Lynk.my telah berlangsung pada 27 Oktober dan akan berakhir pada 27 Disember 2015. Lebih kurang 2 bulan. Dikhaskan untuk blogger di Malaysia, negara luar tidak dibenarkan. Contest yang menarik minat blogger di seluruh Malaysia. 

Mana tahu anda berpeluang dapat hadiah pertama berupa wang tunai RM1000 dan ada banyak lagi hadiah yang ditawarkan. Jumlah keseluruhan lebih daripada RM4,000. Jom marilah menyertainya berama-ramai. Semakin ramai yang menyertai, semakin meriah la.....

6.0 Kategori Contest

Ada tiga kategori yang boleh anda menang dengan menyertai "Contest Review Lynk.my 2015". Tiga kategori tersebut adalah....

  • TOP SEO

Membuat satu artikel yang berkualiti dengan teknik SEO yang terbaik agar dapat berada di halaman pertama di carian Google.com.my. Kalau nak tahu korek rahsia blogger otai SEO, bagaimana mereka buat? Diharap agar artikel ini berada di top 1, top 2 atau top 3. Insha Allah....

Nota: Pemenang dipilih berdasarkan SEO dengan mendapat Top 1, 2, 3 di "Incognito Window" Google Chrome.

  • TOP CREATIVE

Biasalah...untuk Kategori Kreatif ini. Kenalah buat secara kreatif melalui penggunaan grafik, gaya penulisan yang terbaik dan lebih penting dapat menarik pembaca untuk sama-sama menyertainya. Bukan setakat mengajak orang lain menyertainya, malahan dapat jana duit lagi.

Nota: Pemenang berdasarkan artikel yang kreatif dan akan diadili oleh pihak penganjur iaitu HEXA COOPERATION SDN BHD.

  • TOP lynkUNDI

Bagi sesiapa yang berminat untuk memenangi kategori TOP lynkUNDI, kita perlulah menggunakan segala ilmu penulisan, ayat power, umpan yang terbaik untuk menarik minat pembaca lain untuk turut serta dalam contest ini dengan cara mengundi kita. Banyak contoh yang boleh kita ikuti antaranya ialah klik di sini, undi saya, vote me dan apa saja yang difikirkan sesuai dengan meletakkan logo di mana-mana artikel kita.

Nota: Pemenang kategori TOP lynkUNDI ditentukan berdasarkan jumlah klik paling banyak daripada referral blog peserta.


7.0 Hadiah Lumayan

Tahukah anda? Hadiah yang ditawarkan amat lumayan. Ia berupa wang tunai dalam Ringgit Malaysia (RM). Ia akan dimasukkan terus ke akaun para pemenang. (No Akaun dan nama bank perlu diisi semasa pendaftaran). Antara hadiahnya adalah seperti berikut...

  • TOP SEO

  1. Hadiah Tempat Pertama - RM500
  2. Hadiah Tempat Kedua - RM300
  3. Hadiah tempat Ketiga - RM100

  • TOP CREATIVE

  1. Hadiah Tempat Pertama - RM1000
  2. Hadiah Tempat Kedua - RM500
  3. Hadiah Tempat Ketiga - RM200

  • TOP lynkUNDI

  1. Hadiah Tenpat Pertama - RM500
  2. Hadiah Tempat Kedua   - RM300
  3. Hadiah tempat Ketiga    - RM100

Hadiah keseluruhan contest anjuran lynk.my adalah RM4000. Peluang ini perlu direbut semaksimunnya. Hadiah lain adalah Giveaway Penyertaan 50 terawal. Mengikut penyertaan terkini, dah lebih daripada 50 peserta, maka dengan ini...saya tidak layak untuk dapatkan Gadget Khas daripada ikedaikami.com.

8.0 Syarat-Syarat Penyertaan

Setiap pertandingan Contest perlu melalui syarat-syaratnya. Jika gagal mematuhi syarat-syaratnya, penyertaan kita akan dibatalkan. Ia wajib dipatuhi untuk mendapatkan hadiah yang ditawarkan.

  • Anda mestilah mendaftar di lynk.my (username dan emel kena aktif)
  • Perlu menulis entri di blog dengan gaya penulisan yang baik dan kreatif serta ada ciri-ciri SEO.
  • Selepas itu emelkan penyertaan kita ke contest@lynk.my dengan menggunakan format:
           -   Subjek/Tajuk emel: Join Contest Review lynk
  • Masukkan maklumat seperti berikut:
           -  Username di lynk
           -  URL artikel/entri Review lynk.my
  • Jika memenuhi syarat-syarat oleh pihak penganjur akan membalas emel anda dan akan diberikan CONTEST ID yang akan digunakan untuk menyertai kategori TOP lynkUNDI. Setelah dapat CONTEST ID, kita boleh edit kembali artikel kita dan masukkan ID tersebut.
  • Tidak dibenarkan sama sekali menggunakan nama blog orang lain, jika tidak penyertaan kita akan dibatalkan serta merta.
  • Jika segalanya sempurna dengan mengikuti semua syarat-syaratnya, maka pihak penganjur akan meletakkan link penyertaan anda di dalam post/website mereka.

Jangan lupa undilah saya di ikon yang saya paparkan di bawah ini.... Undian anda terhadap saya amat diperlukan sebagai sokongan anda. Jutaan terima kasih jika mengundi saya.....dengan mengklik.... UNDILAH SAYA YE!


Contest Review Lynk.my 2015
UNDILAH SAYA YE!

9.0 Tunggu Apa Lagi

Tunggu apa lagi jom sertai "Contest Review Lynk.my 2015" anjuran Lynk.my (Malaysia URL Shortener). Inilah peluang keemasan yang terbuka luas untuk blogger Malaysia. Ia bukan saja menguji artikel berkualiti tetapi juga menguji tahap SEO blog kita, teknik penulisan yang kreatif, gaya bahasa yang memukai dan dapat menarik orang lain, yakni rakyat Malaysia agar menggunakan URL Shortener daripada buatan tempatan (Malaysia). Sokonglah dan gunakanlah "Produk Buatan Malaysia" (Made In Malaysia). 

Penutup

Saranan saya.... gunalah dan Kenali Malaysia No 1 URL Shortener ini untuk membantu dan menyokong sistem yang diusahakan oleh anak Malaysia. Gunalah barangan buatan Malaysia demi memartabatkan teknologi hasil karya rakyat Malaysia. Semoga Lynk.my terus digunapakai oleh rakyat Malaysia. War-warkan sistem ini kepada sesiapa saja supaya mereka turut sama menggunakannya.

Akhir kata...Semoga berjaya buat semua peserta yang bertanding dalam 3 kategori yang telah penganjur sediakan. Insha Allah.... Mana tahu, tuah dan rezeki anda untuk contest yang hebat ini. Jangan lupa undi saya ye....! Undi anda amat diperlukan... sekian, terima kasih sudi melawati blog ini.

Kongsikan Artikel Ini :
+
Sebelumnya
« Post Sebelumnya
Seterusnya
Post Seterusnya »
56 Komentar untuk "Contest Review Lynk.my 2015"

Terbaik...

MYiDEAKiNi jalan-jalan dari kontes yang sama
Anyway Good Luck yer...
Contest Review Lynk.my 2015

Jangan lupa klik ni juga yer--->LynkUNDI

Terima kaih sudi menbalas kunjungan saya tempoh hari. Semoga berjaya juga buat anda........

tu dia top seo sudah masuk gelanggang... terusss pecut daaaa.... selamat maju jayaaa...

bila otai dah bersuara..hehe..selamat maju jaya dalam pertandingan ini ;-)

Terima kasih Akma Omar berkunjung ke blog pecisan ini. Moga Akma Omar pun berjaya juga dalam contest ini.

Semoga berjaya juga buat Mohd Adib. Terima kasih sudi berkunjung ke blog yang kerdil ini.

Blog ni taklah top seo mana, cuma nama je top seo. Apa pun..... yang penting content perlu berkualiti dan SEO kena power.

Otai pun kena buat artikel berkualiti dan perlu juga berusaha agar artikel pula kena konsisten. Semoga berjaya buat Mohd Zahran.

Tahniah join. contest review mylink.my yang menarik dan lumayan. Moga success dan berjaya mendapat hadiah nanti

Insha Allah.... moga sama-sama berjaya Rossa Calla.

Terima kasih puan Raihanah sudi menyokong dan memberi semangat buat saya.

Good luck juga... Menarik entri nyaa .. :)

wow panjangnya artikel . semoga berjaya dalam contest ini bro.

Terima kasih Mawar Assufi sudi membalas kunjungan saya tempoh hari... semoga berjaya juga buat anda tentang contest yang hebat ini.

Memang selalu begitu, asal saja publish entri berada di page 1, kemudian mulalah ditendang turun ke bawah. Apapun... moga kita bersaing secara sihat dalam contest ini. Semoga berjaya juga buat anda MShahrul Nizam....

Terima kasih UuEe.... sudi berkunjung ke blog saya ini. Memang panjang artikel ini tetapi belum tentu berjaya dalam contest SEO ini. Apapun kita sama-sama berjuang dalam pertandingan ini. Semoga berjaya juga buat anda.

Perghh .. panjang betul tulis ... kalau saya susah nak keluar idea macam ni untuk Contest Review Lynk.my 2015 ... apapun semoga berjaya ...

Best la baca entry ni... tersusun jer... All the best and gd luck

Good Luck Bro... Ada peluang untuk menang contest ini... ;)

Biasalah bro.... taklah panjang sangat, cuma buat apa yang terdaya dan difikirkan boleh menarik pihak juri. Kalau dikira, blog lain lagi kreatif.

Buat tersusun supaya ramai pembaca akan memahaminya nanti.

Memang atau kalah bukan persoalannya, apa yang penting boleh menrik pembaca lain untuk sama-sama menggunakan Malaysia No 1 URL Shortener ini dan mesti mengingati website lynk.my

Macam masuk page wikipedia! Satu teknik yang digemari Google nih! Tuan memang bijak mengarang dan menulis... Selamat bersaing dan semoga berjaya dalam contest lynk.my ini...

Itu hanya teknik penulisan tetapi belum tentu berada di page 1 BinMuhammad. Apa pun moga anda berjaya jugak.

Terima kasih Aest Huff... berkunjung ke sini. Moga berjaya juga buat anda.

Gud luck .. Be immunity.
Contest Review Lynk.my by Astrallusion Arc

Sama-sama kita doakan agar berjaya dalam mana-mana kategori.

Good Luck juga buat anda Astrallusion Arc.....Pelik je namanya.

Memang terbaik entri abang kamil salleh. Semoga berjaya ya :).

Terima kasih CP sudi berkunjung ke blog ini, moga berjaya juga buat anda.

Assalam...ramai juga join contest ni. Saya ucapkan semoga berjaya Kamil Salleh...menarik artikel kamil ni :)

Wassalam Akma Omar... taklah menarik sangat Akma Omar. Ada lagi peserta lain yang kreatif menulis artikel Contest Review lynk.my 2015. Artikel Akma apa kurangnya.

laian daripada yang lain juga artikel bro nie..semoga berjaya boh

Lain tapi tidak semestinya hebat di mata Google. Semakin jatuh rangking entri ambo ni. Banyak lagi kena belajar dengan bro pasal nak naik rangking balik.

Wah…. Menarik sungguh artikel anda Contest Review Lynk.my 2015 , ada peluang untuk menang ni. Semoga berjaya.

semoga berjaya dalam contest ini bro, kawan dah tak larat dah nak kejar masing - masing dah makin power dengan seo dia

Bro tak apa, tinggi lagi page daripada saya. Saya berada di page ke-6. Memang susah nak kejar sekarang ni.

Moga Berjaya tuan kamil dalam contest ni ya...

Good luck tn.. Aya pun join juga.. Doktor Blogger mencuba nasib..hehe

Jemput ke sini: CONTEST REVIEW LYNK.MY 2015

Boleh buat ebook ni tn.. ada isi kandungan lagi.. terbaik..

Good luck kepada semua yang join contest

ramai betul join..kagum dgn kehebatan contest ni...good luck!!

kemas dan menarik...semoga berjaya ya..dalam contest ini.....salam perkenalan daripada saya Contest Review Lynk.my 2015

Terima kasih Sani sudi berkunjung ke blog ini dan memberi sokongan.

Terima kasih Aya Norbayah...semoga berjaya buat anda.

Saya doakan agar ada antara kita yang berjaya nanti.

Memang ramai yang menyertai contest, peluang terbuka luas untuk semua.

Kemas dan menarik tidak semestinya boleh menang. Jika menang itu bonus.

Assalamualaikum pak cik...
Maaf, saya baru bisa berkunjung ke blog pak cik nih...

Ijin mau lihat-lihat blognye pak cik..

Salam kenal semoge sukses selalu buat pak cik

adeh macam nak buat tapi xde ideaaa huhu

 
|Template ByKunci Dunia | Design By sensasi2020
Back To Top