Cara Buat Duit Earning Youtube Adsense

Cara Buat Duit Earning Youtube Adsense selain boleh mendapatkannya melalui iklan di blog melalui Google Adsense. Kita sedia maklum, sudah ramai yang mendapat duit melalui blog tetapi rasanya masih ramai yang tidak tahu atau masih bagaimana cara buat duit melalui youtube? Tanpa membuang masa, saya akan ceritakan bagaimana mendapatkan Earning Youtube Adsense?



Cara buat Duit Earning Youtube Adsense
Youtube Google Adsense



Sebelum ini kita hanya dapat buat duit melalui Google Adsense (iklan melalui blog). Contoh yang paling mudah, mereka pasang iklan seperti Nuffnang, Innity, iklan google adsense, iklan dengan program affiliate, sertai contest atau contest SEO dan sebagainya. Kini bolehlah kita cuba melalui Youtube Adsense pula.


Cara Buat Duit Earning Youtube Adsense


Jangan tangguh lagi. ikuti Cara Buat Duit Earning Youtube Adsense. Apakah cara tersebut?







Adakah anda sudah memiliki akaun YouTube Adsense?


Saya yakin anda sudah tahu bahawa sudah ramai anak-anak Malaysia kita yang buat duit di YouTube dan pada kali ini saya ingin berkongsi pula dengan anda tentang Cara Buat Duit Earning YouTube Adsense.

Baru-baru ini, salah seorang anak Malaysia kita, Masfira telah berkongsikan tentang ilmu buat duit dengan YouTube Adsense ini.

Masfira mendedahkan bagaimana dia boleh menjana RM300++ secara tetap setiap bulan, hanya dengan bekerja tidak lebih dari satu minggu untuk pendapatan tetap setiap hari selama bertahun-tahun.

Jangan terkejut, dia hanya menggunakan 10 buah video sahaja, dalam satu channel YouTube! Dia kata budak sekolah pun boleh buat! Hebat bukan?

Jika 1 channel, 10 video boleh jana RM300++ setiap bulan, bayangkan jika ada banyak channel, banyak video... Rasanya RM5000 sebulan pun tak mustahil.

Jujur saya kata, seronok juga jika kita boleh buat duit dengan YouTube Adsense ini. Jika sudah siap satu channel sempurna, boleh biarkan. Tinggal tunggu duit masuk dalam akaun sahaja.

Lagi-lagi kita dibayar dalam USD. Jika tukar ke duit Malaysia, 1 dollar sudah RM4.28. (ketika artikel ini ditulis) Wah... Masyuk juga tu. Boleh jimat untuk bayar cukai GST. Haha..

Untuk perkongsian ini, saya ingin berikan anda sebuah ebook percuma. Ianya adalah langkah demi langkah untuk menghasilkan akaun YouTube Adsense.

Boleh download di link ini. Percuma sahaja.

Jangan lupa pulak download panduan buat akaun YouTube Adsense ini.









Lihat Sendiri Bagaimana Penggiat Adsense Berusia 28 Tahun Berjaya Menjana 3 - 4 Angka Sebulan Dengan Adsense & Telah Membantu Ramai Rakyat Malaysia Menjana Wang Online Dengan Adsense Semudah A - B - C! Belajar, Upload dan Buat Duit. Gunakan cara ini sebaik mungkin. Ini jika anda tiada kemahiran dalam bab menghasilkan video, cara upload dan sebagainya.


  • Buat Sendiri Melalui Akaun Youtube



Youtube: Angrys Bird Decoration


Jika tidak mahu gunakan bantuan lain seperti apa yang telah disarankan di atas, bolehlah buat sendiri, yakni guna secara manual. Buat sendiri memerlukan banyak juga tip dan teknik agar tidak tersalah langkah-langkah yang harus dilakukan. Apa yang penting perlu ada akaun seperti Google Akaun. Youtube Akaun, rakam video berkaitan dan upload ke Youtube. Boleh lihat video di atas. Beginilah video yang saya sendiri hasilkan.untuk hasilkan income melalui "Cara Buat Duit Earning Youtube Adsense".



Tutorial Cara Buat Duit



  • Anda perlu ada akaun Google dahulu, jika belum buat akaun google sekarang. Mudah sahaja cara mendaftarnya.

Cara Buat Duit Earning Youtube Adsense
Buat Akaun Google


  • Buka Youtube dengan menggunakan akaun Google. Sebelum itu sign in dahulu dengan menggunakan akaun gmail yang telah daftar tadi.
  • Rakamkan apa saja video supaya rakaman itu untuk penonton dapat belajar dengan video anda tadi. Boleh lihat video di atas bagaimana cara saya rakaman video tersebut melalui iPhone 5s. Gunakan video tersebut secara semulajadi tanpa aapa-apa edit/suntingan. Mungkin untuk dapatkan lebih real dan menarik serta gambar dan audio berkualiti dengan menggunaka aplikasi video yang boleh dapat secara percuma di internet.
  • Selepas itu bolehlah UPLOAD ke Youtube video tersebut.
  • Kemudian setting di Youtube. Cari di bahagian My Channel, pilih Video Manager. Lihat foto di bawah. Klik anak panah (NO 1) dan (NO 2).

Cara Buat duit Earning Youtube Adsense
Video Manager



  • Pilih di Monetization dan Adsense Setting.

Cara Buat Duit Earning Youtube Adsense
Status Akaun

  • Tunggu kelulusan Google Adsense dahulu sebelum video ini dapat dihasilkan duit melaluinya. Ia akan dapat dilihat melalui Status Akaun kita. Saya tidak pasti tempoh berapa lama kelulusan ini diperolehi. Apa yang boleh saya katakan, ia mengikut budi bicara pihak GOOGLE.

Bukti Pendapatan Melalui Youtube Adsense



Di sini saya tunjukkan bukti pendapatan Earning yang diperolehi melalui Youtube Adsense. Walaupun tidak banyak, sekurang-kurangnya kita dapat melaluinya. Kita dapat dengan pendapatan USD (US Dollar) bukannya RM (Ringgit Malaysia). Jika anda dapat USD100 bersama dengan RM428.00. Menarikkan?


Cara buat duit Earning Youtube Adsense
Earning Youtube Adsense


Penutup


Akhir kata, bacalah dengan teliti setiap langkah dalam artikel ini "Cara buat Duit Earning Youtube Adsense" . Tutorial ini hanya untuk mereka yang ingin menjana pendapatan melalui Google Adsense. Jika anda seorang pemalas, artikel ini tidak sesuai untuk anda. 

Untuk yang tidak mahu buat secara manual boleh guna cara langkah yang pertama dan kedua di atas. Di situ disediakan panduan lengkap bagaimana cara mudah dan pantas menghasilkan duit. Dapatkan segera panduan tersebut supaya boleh dapat earning secepat mungkin.

Semoga anda berjaya mendapatkan Earning Google Adsense tersebut melalui Youtube Adsense. Insha Allah.... Di mana ada kemahuan di situ ada jalannya.

Wassalam......

Kongsikan Artikel Ini :
+
Sebelumnya
« Post Sebelumnya
Seterusnya
Post Seterusnya »
11 Komentar untuk "Cara Buat Duit Earning Youtube Adsense"

Kalau betul2 fokus, memang boleh buat duit dengan Adsense di youtube nie...

Memang betul tu Mohd Azuan, jika betul-betul mahu dapatkan melalui iklan google adsense, kita perlu fokus dengan telita supaya ianya tidak ditarik balik nanti. Dahlah susah nak lulus.

banyak cara nak dapatkan pendapatan, kena rajin je la

Memang betul tu Puan Raihanah Ahmad. Apa saja pendapatan yang ingin diperolehi kita mesti rajin dan pandai mencari peluang.

Sangat menarik ni en kamil, ramai yg minta tp x tahu cara lagi

Wah berita yang sangat baik ini tuan..teruja pula saya nak mencuba...

Adsense memang medium pengiklanan pada masakini namun terlalu banyak songeh.. bileh tension kot main adsense nie

fokus sesuatu perkara memang boleh menghasilkan kejayaan..

Baru je benda ni berlegar2 kat kepala sy. Pucuk d cita ulam mendtg. Nak download jap. Tq atas informasi bermanfaat ni tuan kamil

Baru je benda ni berlegar2 kat kepala sy. Pucuk d cita ulam mendtg. Nak download jap. Tq atas informasi bermanfaat ni tuan kamil

kita gempur youtube plak la kalau cam ni.

 
|Template ByKunci Dunia | Design By sensasi2020
Back To Top