Contest Review Lynk.my 2015 Jatuh Teruk Di SERP

Contest Review Lynk.my 2015 Jatuh Teruk Di SERP. Mengikut keputusan semasa, artikel contest penyertaan saya tidak begitu memberangsangkan. Semakin hari semakin jatuh teruk di SERP, Kenapa? Saya akan cuba cari permasalahan, kenapa ianya jatuh teruk. moga sedikit sebanyak boleh cuba atasi, itu seandainya masalah ini dapat diatasi.


Contest Review Lynk.my 2015 Jatuh Teruk Di SERP
Search Engine Optimization

Contest Review Lynk.my 2015 Jatuh Teruk Di SERP

Semakin hari semakin teruk artikel saya yang menggunakan keyword "Contest Review Lynk.my 2015". Adakah kerana artikel saya tidak berkualiti atau kerana ada sebab-sebab lain yang perlu kita carikan permasalahannya?

Mengikut pencarian saya dalam artikel ini, banyak lagi yang perlu diperbaiki untuk mencapai status content atau entri yang disukai Google.

Apakah sebenarnya yang terjadi dengan entri contest saya ini. pasti ada sebab-sebabnya. Kenapa ianya terjadi sehingga jatuh menjunam di SERP? Jom mari saya huraikan sebanyak mungkin sebab-sebab dan permasalahannya.

  • Content

Mengikut perkiraan saya tentang content belum cukup mantap walaupun jumlah perkataan sudah dikira sudah melebihi apa yang diperlukan.

Saya buat tajuk index seperti contoh di permulaan artikel di artikel Contest Review Lynk.my 2015. Kemungkinan ia tidak cukup sempurna di mata Google. Rasanya ia perlu ada link di title menuju ke artikel penuh. Walau bagaimana pun, ini adalah percubaan saya unuk menggunakannya, mana tahu ia berkesan. Apa pun ini cuma satu kajian buat saya juga.

  • Kelajuan/Loading Blog


Contest Review Lynk,y Jatuh Teruk Di SERP
Pingdom - Speed Test Blog


Contest Review Lynk.my Jatuh Teruk Di SERP
GTmetrix - Check Speed Test Blog

Jika dilihat prestasi kelajuan/loading blog belum cukup mantap. Ini juga menjadi penilaian daripada Google. Namun begitu, saya akan cuba perbaiki dari masa ke semasa. Ada banyak blog yang di luar sana membuat tutorial berkaitan isu permasalahan ini. Boleh check di GTmetrix atau Pingdom.

  • SEO

SEO atau Search Engine Optimization, yakni adalah merupakan satu teknik agar sesuatu laman sesawang atau laman blog berada di page pertama (SERP) bila sesuatu keyword dicari oleh pengguna internet yang sentiasa mencari info tertentu bagi mendapatkan lebih banyak gambaran tentang sesuatu. Biasanya engine carian yang biasa digunakan adalah Google, Bing, Yahoo dan sebagainya.

  • Backlink


Contest Review Lynk.my 2015 Jatuh Teruk Di SERP
Majestic - Check Backlink

Secara mudahnya, backlink itu adalah pautan luar yang menuju ke laman blog atau laman sesawang kita. Ada pelbagai backlink yang boleh kita kategorikan, ianya datang dalam pelbagai sumber. Semakin banyak backlink semakin berautoriti blog kita dan semakin mudah berada di page 1 di SERP. Semakin tinggi External Backlink semakin baik untuk blog kita. Boleh check di "Backlink Checker" untuk dapatkan keputusan yang sebenar.

  • Domain Authority Checker

Contest Review lynk.my 2015 Jatuh Teruk Di SERP
Smallseotool - Domain Authority Checker

Walaupun keputusan Domain Authority Checker adalah tinggi (90.98%) tetapi belum cukup untuk membuatkan blog saya berada di kedudukan terbaik di SERP. Kedudukan di SERP bukan hanya dinilai berdasarkan Domain sahaja, ia meliputi kesemua yang saya senaraikan di artikel ini. Kemungkinan dengan Total Link yang rendah (66) membuatkan ia dinilai tidak beberapa bagus di mata Googlebot. Boleh check Domain Authority Checker jika mahu tahu result domain blog anda.


Kesimpulannya

Tiada apa yang boleh dilakukan untuk menjadikan blog ini dinilai sebagai power SEO. Kadang-kadang, blog itu juga dinilai kepada berapa lama dah ia diwujudkan/dilahirkan atau pun didaftarkan. Semakin lama umur blog itu, maka semakin banyak backlink terhasil. 

Mana mungkin jika baru satu hari umur sesuatu blog, sudah pasti artikelnya berada di kedudukan yang di bawah pada engine carian. Lihat pula pada entri ini Contest Review Lynk.my 2015 Jatuh Teruk Di SERP, adakah ianya berada di kedudukan terbaik, sama-sama kita nantikannya.

Lihat saja pada blog Hasrul Hassan, Denaihati, Blogger Lelaki, Akma Omar, Calrasepatrick, Adibsite, BinMuhammad dan ramai lagi blogger yang hebat-hebat.

Kongsikan Artikel Ini :
+
Sebelumnya
« Post Sebelumnya
Seterusnya
Post Seterusnya »
6 Komentar untuk "Contest Review Lynk.my 2015 Jatuh Teruk Di SERP"

cemana ya nak upkan balik. saya pun dah page berapa tu

Bagus entri bro... susah untuk menilai SEO ini dr sudut apps jika kita dah cukup syarat untuk ranking pages...tetapi sebaliknya....Itu yang perlu kita kaji selain menggunakan rujukan aplikasi yang ada... :-D

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang. - Hapus

sepatutnye SEO untuk permulaan dinilai dengan apa yg competitor kita telah buat. bukn dengan ap yg kita telah buat

mksd saya. page kita ada 66 backlinks. page org lain pula berapa?

DA mmg akn pengaruhi ranking. tp klo guna blogspot. sy tk rasa ia akan pengaruhi langsung.

sebb ini subdomain. bukn page yang sama

Kena banyakkan backlink dan banyakkan artikel.. Bolehkah macam tu bro?

good luck bro. artikel ni memberi idea kepada den

 
|Template ByKunci Dunia | Design By sensasi2020
Back To Top